onsdag, juli 02, 2008

Tråkigt med fiske?

Jag har legat ganska lågt med fisket dom senaste veckorna och inte ens nu när man har semester har det blivit något. Kan ju i.o.f.s. bero på att jag är ensam hemma med den blivande fiskaren hela dagarna.
Fast i morgon kväll är det dags att tackla upp gösprylarna igen.
Ska ut med en polare på Mälaren och se om vi kan få några gösar att hugga. Det är han som har båt i Mälaren men han vill att JAG!! skall visa honom några heta gösställen samt hur man kör vertikalt jiggfiske.
Frågan är hur det skall gå, jag som brukar vara helt kass i Mälaren.
gå.
Han har ju inte ens ett ekolod så man kan hitta grynnorna på 3-7 meter men man får väl köra på känsla helt enkelt.

Eller så plockar man fram jerkspöt och drar ett par sommarkvällsgäddor.

Hur som helst så var jag in på Fiskarnas redskapshandel och köpte på mig lite fler jiggar och jigghuvuden i dag och hade då med mig den blivande fiskaren och hon orkade inte med mer än 10 minuter i denna butik innan hon tyckte att vi skulle gå.
-Pappa, tråkigt här, gå hem, var som en återkommande ramsa ur hennes mun.
Hur kan man tycka att det är tråkigt med fiske?

Inga kommentarer: