lördag, juli 12, 2008

Några projekt avklarade

Har under den dryga vecka som gått sen jag senast skrev hunnit med lite gott och blandat i fiske väg plus en hel del andra projekt som fått stå åt sidan för fiske tidigare.

Vi börjar väl med fisket:
Jag skulle ju köra ett göspass på Mälaren där driftande vertikaljiggning var metoden för dagen men väl ute på plats så blåste det på tok för mycket så vi fick leta gäddor på lite lugnare vatten.Det blev varsin gädda innan vinden lagt sig så pass mycket att vi kunde drifta av ett par grynnor på fem meters djup. Jag fick ett hugg och fisken var med upp en bit men valde sen att kliva av.
Tror det var en gös men kan inte vara säker eftersom jag inte såg den.

Ett par dagar senare var jag ute på ett kort mysfiske i solsken och kraftig vind med två polare och en av grabbarnas son.
På ca en timmes fiske så fick vi varsina gäddor och det kändes helt okej.

Någon dag senare så passade jag på att testa lite gädda själv när H.S.B. och den blivande fiskaren sov middag.
Två riktigt roliga timmar i spöregn var vad jag fick, gäddorna var som tokiga och högg nästan hela tiden.Jag krokade av åtta stycken och tappade två varav en simmade iväg med min jerk i munnen (tafslåset gick upp).
Inga stora utan alla låg mellan 1-3 kilo och tog på rödaktiga buster jerk.
Ville egentligen inte sluta men jag hade lovat att komma hem på lite fika när dom vaknat.
Jag vart ändå en halvtimme sen. :)

Till slut så var jag även iväg i går kväll tillsammans med D.E. på lite regnbågsfiske i min klubbsjö ett par timmar på kvällen.
Knappt några vak att kasta på så det fick bli streamerfiske i stort sett hela tiden.
Vi fick varsin kilobåge och det var väl inget vidare men jag är fortfarande hundraprocentig i sjön efter fyra turer.

Sen över till dom andra projekten som jag hunnit med nu när man har semester.
Saker som tidigare fått läggas åt sidan till förmån för fiske när man har haft ett par timmar över.
Jag har haft planer sen årsskiftet att köpa ny säng, skaffa persienner, tapetsera om en vägg, skaffa ett par nya hyllor och tavlor samt köpa ny soffa.

Dom flesta av dessa projekt kan man snart bocka av.Sängen är på plats, tapeterna och soffan beställda,persiennerna kommer på plats i morgon och tavlorna och hyllorna har vi kollat in vilka vi vill ha.
Nu återstår "bara" tapetseringen, köpa och sätta upp tavlor och hyllor, vänta på soffan( kommer i slutet av september) samt sälja den gamla soffan på blocket.
Får se hur mycket fiske som kommer emellan innan jag hinner göra dom sakerna.
Förmodligen en hel del.

Inga kommentarer: