tisdag, juni 24, 2008

Speedfishing m.m.

Hade en grymt bra midsommarhelg på landet trots att det inte vart så mycket fiske.
Men det blev desto mer sol, lek och svalkande drycker.

Jag tog faktiskt en kortare gösrepa på torsdagskvällen men utan resultat, endast två smågäddor ville hugga på mina vertikaljiggar som dansade fram över botten på fem meters djup.

Fredagen gick i klassisk midsommartradition med sillunch och snaps, dans runt stången, lotter till barnen, kaffe och jordgubbstårta, fotbollsmatch mellan gubbar och juniorer, grillat till middag och en hel del alkoholhaltiga drycker en bit in på natten.

Men barnförälder som man är så var det bara att kliva upp vid åttatiden på lördagen, lite segt var det men det var bara att kämpa på och vilken rolig dag det skulle bli.
Brorsan hade lånat med sin svågers vattenskoter som vi skulle testa under dagen.Den hade en kompressormatad 250 hästar motor, jag vet inte om det är bra men coolt låter det och det är t.e.x. 80 hästkrafter mer än vad jag har i min bil.
Snacka om fartvidunder och livsfarlig leksak men ooooo så roligt det var.
Toppfarten vi kom upp i var ca 90 kilometer i timmen och accelerationen från 0-90 gick på ett par sekundet.
Det var bara att trycka gasen i botten och hålla i sig för ramla av vill man inte i dom farterna får då känns även vatten som betong.



När jag väl kom på att jag skulle filma när någon blåste förbi bryggan så tog batteriet i kameran slut men en liten sekvens hann jag få med.


Inte mycket att fiska ifrån så vida man inte trollar efter söderhavens snabbsimmande fiskar.
Jag tog en liten gäddtur mitt på dagen på söndagen men det gav bara ett par smågäddor.

Inga kommentarer: