fredag, juni 13, 2008

Fiskeplaner blev övertid

Jag hade tänkt att dra till min klubbsjö i går kväll och fiskat lite regnbåge.
Tror och hoppas att dom stora dagsländorna har börjat dansa fram över vattenytan vilket gör att man kan få ett fantastiskt torrflugefiske och en vakfest utan dess like.
Men................

Istället för att komma iväg på fiske så valde jag att stanna längre på jobbet för att göra en kund nöjd och glad.
Förmodligen kommer man väl inte ens få ett tack från honom men kanske han däruppe ser att man är en god människa och belönar en med ett par dagars kanonfiske framöver.
Men..........

I morgon bitti, runt halv sju, är det jag som kokar en termos kaffe, brer ett par mackor, tar min överfulla flugfiskeväst och torrflugespöt och drar iväg på ett par timmars torrflugefiske.
Hoppas jag................

Inga kommentarer: