onsdag, juni 11, 2008

Testfiske och finlax

I helgen som var så var jag med "la familia" på landstället och bättrade på solbrännan. Ett par testfisken hann jag också med men det gav inget resultat.

Skulle testa driftande vertikal jiggning efter gös och gav mig ut i skymmningen men med ingen vind så långt ögat nådde fick jag ge upp denna idé.
Körde lite trolling samt jiggning under två timmar mellan halv tio och halv tolv men det ända som behagade hugga var smågädda.

Tänkte även testa ett nytt sätt att fiska i strömmingsstimmet och begav mig ut tillsammans med min far som skulle fiska strömming.
Ankrade upp och drog upp ett par strömmingar direkt som jag sen tacklade på, på en 30 grams fierball samt ett stingertackel och sänkte ner bland dom andra strömmingarna.
Körde lite lockryck samt "dunk i botten" men ingen rovfisk ville hugga på min strömming fast det klart dom hade ju ett par tusen andra att välja på.
Testade bara detta under ungefär en timme så det var kanske inte så konstigt att jag inte fick något.
Tror nog att man måste ge det en ordentlig chans innan man dissar det totalt.


Några killar som däremot verkar ha haft en fin vecka i Byske är Laxa-Lars och Tommie.

Först en "liten" lax på 5,6 kilo av Laxa-Lars.


Sen höjde Tommie ribban med 100 gram till 5,7 kilo.


Fast Lasse tyckte att det var dags att avgöra kampen ordentligt och "visa vart skåpet skulle stå" och drog upp denna finfina fisk på hela 17,5 kilo.



Ett stort grattis till denna fantastiska fångst


Inga kommentarer: