torsdag, maj 29, 2008

Klubbsjön

Var återigen i regnbågssjön med ICE i går kväll och testade huggviljan hos fiskarna. Vill väl inte påstå att det var något bra fiske direkt men två stycken fick jag i vilket fall.
Dom verkade inte alls vara på humör för att vaka eller hugga , endast ett par vak på två och en halv timme var vad jag såg.
Men med mycket nötande med streamer så brukar det gå att lura upp någon eller några, så även denna gång.

Jag har faktiskt blivit medlem i den fiskeklubb som arrenderar och sköter sjön så numera kan jag kalla den för min klubbsjö och det kommer att bli fler kvällsbesök framöver.
Bara insekterna börjar kläcka och svärma snart så man får chans att drilla lite på torrflugespöt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckades faktiskt lura ett par till hugg på nymf efter du drog, en hygglig båge och en grov mört på säkert 24gram! på 4:an var det en riktigt rolig fight! bågen alltså, Hörs i helgen!

Anonym sa...

Mä' hallå`!!! när kommer inbjudan?+ Hur länge ska ja behöva vänta??

...DE

Anonym sa...

Mä' hallå`!!! när kommer inbjudan?+ Hur länge ska ja behöva vänta??

...DE