måndag, maj 26, 2008

Det som började så bra

I lördags skulle det ske.
Jag TT och Agge skulle ha årets första riktigt bra fiskedag efter gädda i Furusundsområdet och det började ju bra.
Efter ett par kontakter, i den första viken, av både gäddor och braxar så smäller det på en fin 6,2:a på Agges bete.Flera stora stim av brax gjordr ju att man åtminstånde trodde att det fanns flera fina gäddor i denna vik men efter ytterligare någon felkrokad brax och en microgädda på mitt spö så begav vi oss vidare.



Agge hade ett par ställen som vi skulle testa och det kändes inte som att det var fel på ställena utan snarare på vår fisketeknik samt gäddornas huggvilja.Agge fick dock gäddorna att hugga betydligt oftare än oss andra och fram till lunch, som för första gången på fisketur bestod av pizza, hade han fått tre , jag en och TT ingen och värre skulle det bli.

Vid innhandlingen av pizzorna så hade vi en liten grundstötning med motorn och där måste det ha hänt något för efter detta gick båten mycket långsammare plus att motorn slog av ibland när man la i backen. Som den slöe icketekniker man är så orkade jag inte bry mig så mycket då utan tänkte att det kollar jag på sen. Jag trodde att det var något fel på växeln när den inte fick i backen för det gick ju bra att köra framåt och mestadels när man backade.
Efter ett par timmars fiske till så hade Agge tagit 6, jag 1 och TT 0 och vi började snacka om att dra oss mot rampen där vi lagt i båten och när jag skall backa ut från en vasskant så låter det väldigt skumt och när jag lägger i för att köra framåt händer ingenting.
Jag kollar ner i vattnet vid motorn och ser till min fasa att det är något som saknas.
En propeller!!!!....och inga åror har man.
Bara en liten skitpaddel.
Som tur är så får vi lift av en av Agges jobbarpolare som kommer och hämtar oss med sin båt och bogserar oss till rampen.
Under det halvtimme vi väntar på att dom skall komma så paddlar vi ut lite grann så vi kan fiska medans vi väntar och då tar Agge dagens sista gädda.


Det mest tråkiga i historien är inte att jag måste köpa en ny propeller för den var ändå ganska sliten och skulle behöva bytas ut.Det värsta är att vi inte kunde fiska av ett riktigt hett område som vi tänkt avsluta med plus att jag hade tänkt att fiska litegrann på söndagen på mina hemmavatten och i går fick jag bilden nedan som MMS plus text: 15 gäddor , 3 största 7 kilo, 6,7 kilo och 5,5 kilo.
PÅ MINA HEMMAVATTEN!!!!!

Inga kommentarer: