fredag, maj 23, 2008

Skillnad på heldag och heldag

Sitter som bäst och tokladdar inför mitt fiske i morgon.
Jag slipar krokar, byter lina, oljar rullar, lackar beten och kollar in sjökort efter "hot spots".
Jag skall nämligen ut på ett heldagsfiske efter gädda i Furusundsområdet och där har man ju hört att det kan vara fantastiskt bra och mycket storgädda, även om jag aldrig upplevt detta vid mina tidigare besök.

En heldagsfiske är för mig ungefär lika lång som en heldags arbete, alltså åtta timmar, och det skulle varje icke fiskare tycka vara helt sjukt.
-Hur fan kan man fiska i åtta timmar?... är kommentarer jag ofta får höra från polare som inte fiskar.
Det finns ju bara ett svar på detta och det är ju att det är så fantastiskt kul.

Men nu har jag hört att det finns dom som tycker att åtta timmar inte riktigt räcker.
Norpan-grabbarna var ute med en guide och en reporter från tidningen Fiske för alla (reportage kommer) förra veckan.Vad jag hörde så sjösatte dom båten 08.00 och var åter vid rampen och tog upp båten 22.00.
14 JÄVLA TIMMAR!!!
Sen fick dom ju 50 gäddor också och hade kontakt med lika många till.
Bra reklam för deras beten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kommer ihåg ett gäng grabbar som körde 07:00 - 21:00 i bängbågsträsket i yngre dagar, både orken och utseendet var väl fräschare på den tiden + att nu prioriterar man mys mycket mer än då

...Jonas sa...

Påbörjad dag är full dag....i alla fall när det gäller arbete :-)