fredag, april 11, 2008

Mälaren får nytt försök

Jag har ju egentligen inte haft något vidare fiske någon gång när jag fiskat i Mälaren utan det har mest varit ett fåtal mindre gäddor eller gösar som kommit upp.Men i morgon är det dax att prova detta vatten igen. Har förvisso missat en jävligt stor gädda, 10 +, som tog mitt bete i munnen, log lite snett mot mig och spottade sen ut det igen utan att jag hann göra ett ordentligt mothugg. Det var förvisso för några år sen men i morgon ska jag ut på samma ställe som då och det var ungefär vid den här tiden på året också.
Om jag inte minns helt fel så fick vi ändå ganska många mindre gäddor den gången plus en rätt fin på runt 6 kilo som naturligtvis jag tog.

Tänkte nog ta med mig både flug och jerkgrejor så att man kan byta ifall det ena inte funkar något vidare.
Så man kan bara önska sig själv ett riktigt "skitfiske" så får vi se vad morgondagen bjuder på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bajen - Svenska fotbollsförbundet (aik): 1-1.

/ D.E.