måndag, april 07, 2008

Missförstånd

I dag trodde jag att den blivande fiskaren hade tagit ett stort steg i sin fiskekarriär.

YEEES! 1-0 till bajen.

För nu på kvällen så gick hon omkring och tjatade om mask hit och mask dit vilket jag tyckte var kul och sa att maskar ska vi sätta på metkroken i sommar.

FAAAN 1-1.

Jag tyckte inte heller att det var så underligt eftersom dom i dag på förskolan hade plockat upp en massa maskar som höll på att drunkna i dom vattenpölar nattens regnande hade bildat.
Men hon sa bara nej,nej, nej och jag fattade inte alls vad hon menade då.

Bra bajen!!, lobb från halva plan 1-2.

Efter ett tag så trillade tioöringen ner vad det var hon menade. Jag hade ju en polare som kom förbi och han har en son som heter Max och det var honom den blivande fiskaren menade när hon sa "mask".
Hoppas dock att hon håller sig till fiske istället för killar i måååånga år framöver.

Kom igen nu bajen!!
Där satt den, 2-2 i sista minuten av första halvlek.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj - om du bara visste...jag vet många (just nu 4 åringar) som redan spanat in den blivande....hon kommer bli ett hett byte på stan snarare än du tror/vill....../TT

M.t.P. sa...

Om pappsen laddar bössan så håller sig nog killarna långt härifrån.