söndag, april 13, 2008

Fluga - Jerk 4-2

Det var ett konstigt fiske jag upplevde i går på Mälarens grumliga vatten.
Efter ca en timmes pysslande med båtiläggning, tankning, fastsättning av motor m.m. så kom jag och LGW ut runt elvatiden och tog oss till närmaste kända hot spot för gädda.
Jag började med att köra med fluga och LGW testade jerk och efter ca 20 minuter hade vi fått varsin plus att jag tappat en när jag testade jerk en liten stund.
Inga stora men kändes ändå som en bra start.

Vi bestämde oss för att testa lite nya ställen och efter en kaffepause under båtfärd så var vi framme vid vad som såg ut som en hel del heta ställen.
Men efter två timmars dängande med en hel del olika beten och metoder så hade vi bara haft ett följe så vi bestämde oss för att fiska oss tillbaka mot stället där vi började och det var inte förens vi närmade oss detta ställe som vi fick kontakt med gädda igen.
så på den sista timmen fick jag tre och LGW en.

Jag tog alla mina på samma fluga och LGW tog båda sina på samma lilla BJ "Red tiger".
En kall dag som lämnade en hel del mer att önska men för att vara Mälaren så var jag rätt nöjd ändå.
Det var framförallt djävligt kul att ta alla på fluga.

Inga kommentarer: