torsdag, april 03, 2008

April, april........

Såklart att det var ett aprilskämt att jag inte skulle fiska på ett helt år.
Hur fan skulle man klara av det?
Nej, jag ska försöka att fiska mer än jag gjorde förra året och framförallt ska jag försöka att ha ett ännu bättre resultat än vad jag haft under det senaste året.
Detta kan ju vara ganska svårt när jag slagit pers på både gädda och havsöring men det finns ju en hel del arter som jag borde kunna höja mitt pers på b.l.a. Abborre, Gös, Harr, Brunöring, Röding, Regnbåge m.m.

Men jag tänkte börja denna helg med att slå pers på flugfångad gädda.
Drar ut till landet i e.m. och kommer lägga i båten och fiska en hel del under helgen.
Har tänkt att den blivande fiskaren ska få lite praktisk utbildning istället för all den teori som vi haft hitills.

Med en ny loop rulle i packningen, som bara skriker efter att få komma ut och testas, så lär det bli en hel del flugfiske men även en del jerkande.
Fick ju en hemmgjord jerktafs av FeF i går som han ville ha testad så det måste man ju göra men FAN ta honom om jag tappar någon stor fisk p.g.a. dålig tafs.

Inga kommentarer: