torsdag, mars 27, 2008

Ice, Ice baby

I min kalender har jag skrivit fisketävling nu på söndag men frågan är hur det blir med det?

Tanken är att gänget bakom Norpan ska ha en lite intern fisketävling på Mälaren med ett gäng specialinbjudna fiskare, b.l.a. jag, uppdelade på ca 5 båtar.Man ska enbart få fiska med Norpan i alla dess färger, former och varianter och det känns bara roligt nu när det rapporteras om att det går att ta riktigt stora gäddor på detta bete (se Norpans hemsida) plus att ingen då kan skylla på att han inte hade rätt bete om det går dåligt.
Men nu verkar denna tävling få skjutas på framtiden eftersom det, enligt senaste rapport, ligger ett heltäckande istäcke över hela tävlingsområdet.
Men det är ju två dagar kvar så än har inte den feta damen sjungit trots att termometern återigen visar på minusgrader.

F.ö. har jag vissa planer på att sticka och kolla in om det finns några heta öppningserbjudanden när BeOutdoor slår upp portarna på Europas största outdoorbutik på lördag i Slagsta.
Skulle behöva ett par nya Neoprenvadare, ett nytt jiggspö, en ny bra flugutrustning #7/8 och en massa annat smått och gott.
Fast just nu är det både ny säng och soffa som står på inköpslistan så jag får se om det finns några slantar över efter det.

Inga kommentarer: