tisdag, mars 25, 2008

Isigt värre

En påskhelg som bjöd på en väderkavalkad med allt från vårvärme till vinterkyla, strålande sol till snöstorm och öppet vatten till istäcke gjorde inte fiske till en speciellt lätt eller rolig sysselsättning.
Men jag var ju naturligtvis tvungen att försöka få någon påsköring ändå men det gick tyvärr inget vidare.
Jag och D.E. körde ett fiskepass i "hemliga viken" på långfredagen men utan framgång och med en vind som var isande kall och ganska hård samt ett konstant bortpetande av is från spöringarna så tappade man sugen ganska fort.

På påskafton testade jag ett annat ställe där det går utmärkt att vada och som låg bättre till i vinden vilket gjorde att det var riktigt skönt i den strålande solens närvaro.Men det gjorde tyvärr inte att jag slapp is i spöringarna vilket man blir djävligt irriterad på efter ett tag. Men trots att det kändes hur hett som helst så hade jag inga som helst kontakter med fisk under dom två timmar jag fiskade.

Får se när det blir fiske i öppet vatten nästa gång, nu när det lagt sig ett litet istäcke på dom flesta ställen.

Inga kommentarer: