måndag, mars 03, 2008

Blåst på fiske

Hade stora förhoppningar och förväntningar inför föregående helg.
Drog tidigare från jobbet på fredagen för att hinna ut till landet och fixa lite med båten som efter den välförtjänta vintervilan behöver lite uppmuntran för att återigen bege sig ut på fiskeäventyr.
Ett strålande väder och isfritt så långt ögat nådde gjorde att jag fick en släng av gåshud, så här tidigt har jag aldrig vart ute och fiskat på landet tänkte jag och ordet drömfiske flaxade förbi mitt inre.

Vaknade på lördag morgon och studsade ur sängen som självaste Rönnerdal men min fjärd låg inte blank som ett nybonat golv.
Spöregn och en vind som i byarna säkert nådde stormstyrka var vad mitt morgontrötta öga såg och allt min klena kropp och knopp kunde få fram var ett surt,
-Tror nog inte det blir något fiske idag men kanske i morgon.

Söndag morgon var inte bättre utan när man vaknade och fick se att lördagen dygnsregn hade övergått i snö och gräsmattan var fylld av ett vitt täcke så insåg jag att det kanske bara var i min vildaste fantasi att jag skulle få göra säsongspremiär på gädda från båten redan första helgen i mars.
Det ända jag förmådde var att prova ett par kast från bryggan utan resultat.

Men nästa helg då jävlar!!!!.......

...........hoppas bara vädret är bättre då.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter lite som att du anslutit dig till "jag vill bara fiska i fint väder och när det hugger hela tiden fiskarna"
/Ice

Anonym sa...

Fiske i helgen:
-När, var....hur länge?
// D.E.

Anonym sa...

inte för mig, vankas skidåkning kommande vecka // Ice