söndag, mars 09, 2008

Isig premiär

Jag och TT bestämde att vi skulle fiska ett par timmar på lördagen tidigare i veckan och våran polare "Alexander Lukas" kunde inte bestämma sig för om han skulle med eller inte förens sent fredag kväll.
Beslutet blev nej, för han skulle umgås med familjen istället vilket jag i efterhand fick höra inte var fallet utan killen hade åkt till båtmässan med någon annan polare.
Ja,ja man gör väl som man vill men om inte jag hade fiskat sen sista helgen i oktober skulle min prioritering helt klart varit annorlunda.

Hur som helst så ville jag ha något nytt bete i boxen inför årspremiären med båten som verkligen behövde få komma ut och sträcka på sig efter att ha varit inparkerad på land sen första helgen i November. Så jag åkte upp till Norpans "fader" och investerade i en ny färg som såg grymt het ut.

Väl ute på landet insåg jag att vi inte skulle kunna fiska på dom ,i mina ögon, hetaste ställena eftersom det låg ca 2 cm is där men vi fick göra det bästa av situationen och helt enkelt fiska där det inte var någon is.
Båten startade utan minsta krångel, trots att jg inte ens laddat batteriet sen i höstas, vilket kändes jävligt skönt.
Vi fiskade precis invid iskanterna på vissa ställen och det visade sig att det gick och ta en och annan gädda även där, som ni kan se på bilden nedan, men det var inte på mitt nya bete som dom få gäddorna tog utan på ett par "gamla godingar"

Jag fick två och TT en gädda på ca två och en halv timmes fiske och det var helt klart att dom mest står still på botten just nu utan att göra några större attacker efter föda.
Huggen kändes mer som om dom gäspade över draget och sen var det fullt med mask på gäddorna som dom får när dom står still på botten.
Sammanfattningsvis så var det ett par sköna timmar i solskenet, inga andra båtar så långt vi såg, en okej årspremiär med båten och en massa skitsnack om våra andra polare.

1 kommentar:

Anonym sa...

vACKERT JOBBAT BOYS!!

Själv inkasserade jag två (japp, 2!!!) bomturer på HÖ i helgen. Hårt pass på 5 timmar i Hemliga viken i går (det låg is i rengbågssjön, därav besöket i hemliga) och dagens 3 timmars tur på Djurgår'n gav endast en gädda.....men nya dynan rockar fett i "the Uboat II)

// D.E.