onsdag, februari 27, 2008

Februari suger

Efter att ha avslutat förra säsongen och börjat den här strålande med flera fina öringar varav en var personligt rekord så har det nu gått helt åt helvete.
Jag har inte fått en enda öring, så här långt, i Februari och det börjar bli jävligt ont om dagar att lyckas.

Jag vet redan nu att jag inte kommer att få någon innan dessa dagar är över eftersom jag inte kommer att fiska något förens tidigast på lördag och då är det ju ny månad.
Det känns så surt att man inte kan lyckas bättre när man får en sån här fin isfri vinter men det kanske är så att inte heller öringarna är vana vid detta milda väder vilket gör dom lite extra svårfångade.
Men varför får mina polare fisk då?

Ja, ja hur som helst så är den här skitmånaden över på lördag och som av en händelse så skall jag fiska i helgen.
Drar ut till landet för första gången på fyra månader och man hoppas ju att det är isfritt så man kan putta i båten och köra ett fiskepass där man inte behöver frysa fötterna av sig efter ett par timmar, som man gör i flytringen.
Får se om det blir ytterligare ett öringpass eller om man skall försöka sig på att lura några stela romstinna gäddmadamer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så här brukar det vara när man är ute på guidad tur med MtP (då är det iofs gäddor som kommer upp i samma takt & mängd).

Kör en youtubepunktcom med följande eftertext /watch?v=k1_-Ne0M9Vc

// D.E.

Anonym sa...

Hoppas ditt fiske får en kick där ute på Harö.....själv så surfar jag på nätet....se länk http://www.scanout.com/page/12496/
Man blir så sugen när man ser det,vilka bilder!!!!Mvh Fef

Anonym sa...

Du måste nog varva lite med OL oxå då kommer suget tillbaka likså "fina fisken". + att vi saknar dig på dessa träningar.
/Robban

Anonym sa...

Hur gick det på landet?
vart det nån slempelle??

Shit vilken abstinens....första fiskefria helgen sedan Julafton...

Förb---ade j-a trädgård som tog hela helgen i anspråk samt körde slut på varenda muskel jag kände till plus ytterligare ca 100 nyupptäckta muskler....

Nästa helg måste vi ut....

/ D.e.

M.t.P. sa...

Robban: Börjar ni redan få så ont om folk til tiomila att du har blivit förste rekryterare.

Anonym sa...

Vi kan alltid behöva stabil löpare att luta oss tillbaka mot + vem ska fylla ut när gubbvaden själv "lägger av"?
Robban