söndag, februari 24, 2008

Årets största

I går så skulle jag, D.E och Jocke Scott testa ett nytt öringställe som J.S. hade fått tips om.Det tråkiga i det hela var att han hade inte fått reda på att det låg hus och var privat tomtmark längs hela stranden så även om vi hade vår flytringar med oss så fanns det ingenstans att lägga i ringarna på den närmaste kilometern och inte fanns det någon bra stans att parkera bilarna i närheten heller.Våra enda alternativ var att skita i att det var privat mark och parkera så nära det gick och smyga ner över någon tomt och lägga i ringen eller lägga i ringarna 1 kilometer bort och paddla i motvind.
Två taskiga alternativ som slutade med att vi inte gjorde något av det utan åkte till vår gamla vanliga hemliga vik vilket visade sig vara ett nästan lika dåligt alternativ.

Med halv storm i ryggen så fick man paddla praktiska taget hela tiden och att göra ordentliga flugkast var ju bara att glömma.Det handlade mer om att få upp linan i luften så skötte vinden resten.
Jag lyckades faktiskt att få årets hittills största men det tråkiga var ju bara att det var årets största gädda och inte öring som jag hade hoppats på.
Den var f.ö. inte så stor men på dryga tre kilo var den i.v.f men med tanke på att jag ännu inte har riktat fisket efter gädda så känns det ganska ointressant.

Jocke fick en regnbåge på ca 1,5 kilo medans D.E. blev helt utan fisk denna gång.
Alla tre fick i.v.f. ett rejält träningspass för benen när man skulle paddla mot den hårda vinden som i byarna var närmare stormstyrka.
Vid ett tillfälle så paddlade jag allt vad jag kunde mot vinden men rörde mig inte framåt, som tur var så vart det lite lugnare på slutet så man kunde ta sig tillbaka till den plats där vi la i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så du har tjuvtränat inför Boule träffen. Ja ja vissa kan kanske behöva det. Jag skulle iallafall behöva lite av den varan.
Ser ut som det blir lite dängfiske till helgen, skall ni ut?

Mr W.

Anonym sa...

Måste ta tag i trädgården på lördag (om det inte blir skitväder, då blir det fiske).
Jag kan tänka mig en tur ngn gång under söndagen...

D.E.