tisdag, februari 19, 2008

ICE var glödhet eller.........

Trots att jag inte kunde fiska i helgen så betyder det inte att ingen annan gör det, snarare tvärtom.
-Fan vad skönt att M.t.P. inte kunde hänga på denna helg då får vi öringarna för oss själva, kan man höra grabbarna säga.
Som om att det skulle spela någon roll att jag är med, jag har ju gått bom på öring dom tre senaste turerna fast dom kanske tycker att jag både paddlar och pladdrar för högjutt så att öringarna blir rädda.

Hur som helst så var ICE, D.E. och FeF iväg på ett öringpass och den som var hetast i det gänget var ICE, hur konstigt det än an låta.
Han tog en öring vilket var bra mycket mer än dom andra fast glödhet skall man väl ändå kanske inte kalla honom.
Det var f.ö. hans första öring för i år.


Hörde även nåt om någon fångad och någon tappad gädda men det är ju inte direkt något man vill skryta med när man fiskar öring.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja!!Snygg censur på Ice , ska börja täcka bilderna innan jag skickar dem vidare i forts.Själv har jag "PIMPED MY EASY RIDE" med Sittdyna från Fishcat 4, det blev bra som f-n....Nu spar jag tid vid bilen och kan snacka istället! Vidare så åker vi till Gotland 13-16 mars för lite pallfiske efter öring..jag,Jocke,Lasse,Tommi P och tre andra. Ni får flugmässan/Fef

M.t.P. sa...

Fef: Jag hörde något om det.Frågan är bara vart min inbjudan har tagit vägen eller är det så att ni har bytt fiskegäng och börjat fiska med era "riktiga kompisar?

Anonym sa...

MtP: Jag fick en inbjudan med armbågen...om nån hoppar av kan du väl få följa med....

Känns som grabbarna kan köra upp en rauk i rykan....så fokuserar vi på vårt eget lokala silver... :-)

FeF: Jag tittar in på Lördag förmiddag...vill också pimpa min flytring.....tar med mig spöhållarna som jag lovat J.S.

I morrn vankas det förhoppningsvis lite gung i spöna.....kanske silver rent av :-)

// D.E.