tisdag, februari 05, 2008

Som vanligt

Lördagens öringtur gick precis som vanligt.
Jag, Ice, D.E., Mr W och Macke körde ett förmiddagsfiske med start runt halv åtta och med en frisk vind som motståndare.
Med ca en halvmeter högre vattenstånd än sist och en grummlighet i vattnet som var mer likt oboy än skärgårdens klara, friska?? vatten så hade jag förhoppningar om att storöringarna skulle ge sig ut på jakt.
Men ack så fel jag hade.

Efter en och en halv timmes kämpande mot vindens ständiga vändningar som gjorde flugkasten mer eller mindre okontrollerbara och där jag varit nära att sätta flugan i både mig själv och flytringen ett par gånger så var det dags för fikapause.
Och med inte minsta kontakt med några öringar så kändes det inte som om man missade något medans man fikade.

På stranden fikade och snackade vi med Mr.W och Macke som körde spinnfiske från land men dom hade inte heller känt något.
Jag och Ice körde ytterligare en 45 minuter efter fikat, medans D.E. åkte hem, men vi fick ingenting.

Där får man för att man var kaxig och utnämde sig till någon form av öringkung efter årets två första fiskepass.
Nu är man nere på 50%.

Glömde jag säga att D.E. fick en öring på ca 3 kilo innan han åkte hem.
Precis som vanligt m.a.o.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå...att jag lyckades lura en senast var ett rent lyckokast.
Bara 2 "lägg" innan satt jag ju med vajerförsett bete som (med facit i hand tack och lov) lossnade vilket fick mig att sätta på en fluo-spets...

En ödets nyck om du frågar mig!!

Hur ser förutsättningarna ut inför helgen?
Vill minnas att du kan fiska söndag. Om ni andra (ICE, Fef, JS) läser detta kan ni ju plita ner önskemål om dag & tid....jag kan närsom i helgen....

D.E.

Anonym sa...

Jag kan fiska bada helgdagarna och kan ta bil om det behovs...Fef .....fiskesugen som f-n