fredag, februari 01, 2008

14 dagar senare

Jag hoppas kunna återkomma som öringkung i morgon efter 14 dagars fiskeuppehåll. En jobbig förkylning som fortfarande inte riktigt är över har satt käppar i hjulen för mitt fiske men nu orkar jag inte vänta längre.
Öringarna står ju på rad därute och bara väntar på att jag skall leverera en god fluga i deras närhet.
Känner på mig att jag sätter nytt pers både i storlek och i antal havsöringar per dag i morgon.
Det verkar ju bli riktigt ruskigt öringväder också, 15 m/s och regn/snöblask, kan inte bli bättre ;)

Hoppas bara man får tvåla dit D.E. ordentligt också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

TJOHOOOO....MtP is back!!
Tror på tidig morgon...07.00 vanliga stället??

Vet vi om Ice vill / kan?

// D.E.

Anonym sa...

07.00
Är du inte klok.
Det ljusnar ju inte förrän 8-8.30
Jag och Macke kommer och kör lite dängfiske så får vi visa vart skåpet skall stå.

Syns där om inte isen ligger.

Mr W

Anonym sa...

MtP: -Nästa helg kommer ditt PB putsas duktigt, var så säker....

// SaiDE