onsdag, december 19, 2007

Tomten kommer med fiske

Fick i dag reda på att jag kommer få ett par timmars fiske på självaste julafton av tomten. Det bästa med detta är att jag kommer befinna mig i närheten av en ganska het öringsträcka i skärgården så den kommer definitivt få ett besök av en kille i vadarbyxor och med ett flugspö i handen.
Fan vad man måste ha varit snäll i år som får en sådan fin julklapp av tomten. Det finns ju faktisk bara en sak som skulle slå detta och det är ju om jag skulle få en fin blank öring också.
Sen skulle jag kunna spendera flera dagar med vilken jobbig släkt som helst, även om inte min är så jobbig.

Fast det blir ju inte så många dagar med släkten eftersom jag skall ut på fiske även den 27:e, om vädret tillåter.
Ser ut att bli en riktigt bra jul, hoppas nu bara att även min julfest på lördag blir så lyckad som jag har planerat att den skall bli.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå.....både den 24:e & den 27:e.....varför är inte jag underättad??

Trots en mycket förstående HSB tror jag att ansökningsperioden för att få dispens den 24:e redan gått ut....den 27:e kan eventuellt förhandlas till mot diverse städning och annat bitchande.....

Ja, ja....får bli lite pimpel istället i pölen....ska testa nu på lördag....

D.E.

Anonym sa...

Dina fester blir alltid lyckade....inga j-vla fiske-quiz bara!!! /TT

M.t.P. sa...

D.E.: Det ser ut att bli spinnfiske den 27:e på ett ställe där det inte rekomenderas att köra med fluga eftersom det praktiskt taget jämt blåser ganska kraftigt.
Eftersom du inte praktiserar denna fiskeform så såg jag ingen mening med att fråga.
Fiska inte för länge på lördag bara,glöggen serveras 16.00.


TT: Inget fiske-quiz, bara lite andra heta tävlingar.

Anonym sa...

hmmm... och mig frågar man inte ens längre, ens av ren artighet...
vore kul om man NÅN gång blev tillfrågad... men vad är väl en dags fiske med den store Micklos... det kanske är urtråkigt...

Anonym sa...

Han vill inte störa dig i renoveringen förstår du väl :-)

Det blir effektivare om du hör av dig när du kan.....färre samtal än om MtP ska ringa & fråga dig 2 ggr / vecka om du kan hänga på....

// D.E.

Anonym sa...

-Hallå....RAPPORT tack!!

Bomtur/silver/besor - Vadning / ring - stiltje / blåst - glögg/kaffe i termosen....ja du förstår....vi vill ha detaljer.....

Tog en pimpeltur den 23:e med Smulle....vart väl dussinet fullt, blandat röding, öring & båge...ny tur i morrn...

// D.E.