fredag, december 28, 2007

Sammanfattning av julhelgen

Har inte haft så mycket ork att rapportera hur mitt fiske varit eller hur det ser ut framöver förens nu.
Har haft ett par jobbiga dagar och nätter med massa sjukdomar på den blivande fiskaren som har resulterat i en enda lång orkeslös dimma, men nu börjar det ordna upp sig.

Vår julfest förflöt utan större missöden förutom att jag blev lite för berusad för mitt eget bästa, men var grymt stark dagen efter, och en av festdeltagarna fick sova i trapphuset men annars verkade dom flesta nöjda och glada med vårt arrangemang.

På Julaftonen så var jag ute i ca en och en halv timme i flytringen men inga öringar så långt ögat nådde.
Träffade ett par andra fiskare men dom hade inte heller fått någon fiske.

I går var jag medbjuden till en het öringvik på Väddö och dra på trissorna, vi fick två öringar på den första halvtimmens fiske men sen var det lika dött som öringfiske brukar vara.
Så inga fler under resten av dagen.


På söndag vankas det regnbågspimpel på privat sjö i Rimbo så ännu är årets fiskepass inte över.

1 kommentar:

Anonym sa...

Uhhh! vilka fula fiskar!
men öringarna var fina!