måndag, december 31, 2007

Årets sista fiskepass.......

....gick av stapeln i går.
Jag och Smulle hade blivit medbjudna av D.E. till hans lilla P & T sjö någonstans i Rimboskogarna.
Vi skulle köra lite ismete alternatit pimpel efter Regnbåge, Öring och Röding.
Väl på plats så såg isen inte speciellt tjock ut och efter provborrning visade den sig vara ca 5 cm.
-inga problem, tyckte Smulle och klev ut på isen. Jag följde efter honom efter stor tveksamhet medans D.E. tog det säkra före det osäkra och med en speciell teknik fiskade från land.

Smulle var kanske inte riktigt focuserad på sina hugg eftersom varje gång flötet sjönk och han gjorde mothugg så missade han fiskarna.
Förutom den gången han höll i mitt spö och det högg för då lyckades han kroka fast en liten röding.

När jag åkte hem runt 13-tiden så hade jag fått tre regnbågar och missat ett par stycken varav en när kroken lossnade från linan.

En liten filmsnutt från en drillning av en Regnbåge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är grym....

Hade som sagt en bättre tur dagen efter med +2 cm is....

Så j-a skönt att kunna ställa undan pimpelgrejjorna ett par veckor nu.....det riktiga vårfisket närmar sig med stormsteg.... White Zonker rules!!

// D.E.