söndag, januari 06, 2008

Årets första fiskepass

Det som var bestämt sedan länge vart i dag verklighet nämligen årets första fiskepass i hemliga viken.
Med tanke på vädret och då framförallt stormbyarna som drog fram i går så fick det bli ett skymmningsfiske i dag för att "vänta ut" den värsta vinden och det funkade alldeles förträffligt.
Visst blåste det litegrann och duggade snöblask men det är ju inget som hindrar några galna öringfiskare som oss.
Jag och D.E. fiskade i ca en och en halv timme och fick varsin mer eller mindre färgad öring.
Ett helt okej resultat på så kort tid.



D.E tog som vanligt den första och den största öringen och vi uppskattade den till ca 3,5 kg.
Dock alldeles för färgad, även om det kan vara svårt att se på bilden.

Jag fick som vanligt bara försöka att göra som D.E. och ibland så lyckas det även för mig.Min var något blankare men inte tillräckligt för att tas upp.
Vägde väl ca 2,5 kg.
Jag tycker att bilderna är ganska missvisande vad gäller färgen på fisken men det kanske beror på att det var ganska dassigt väder och skymmning så blixten gör att dom ser blankare ut än vad dom var.
Tycker f.ö. att bildernas kvallité inte är något vidare alls men men man ser ju att det är jag och att det är årets första öring jag håller i mina händer så det räcker gott för mig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad skönt att du oxå fick en MtP..... Jag var som sagt mer nöjd med din fisk än min...det var ju liksom "din tur" att ta en...

Hur ser det ut i helgen? Lö / Sö eller båda??

Du får hojta till om du kan komma loss en vardag också....tidig morgon eller sen eftermiddag funkar bevisligen.. :-)

// D.E.

M.t.P. sa...

Jo, det var riktigt skönt men jag glömde ju bort att jag faktiskt hade fått en öring även den senaste gången jag fiskade efter det.
Fast det var ju på spinn.

Fiske lördag eller söndag?
Självklart!!!!

Anonym sa...

Lördag skulle passa mig bäst och vädret ser bäst ut också då (nu iallafall)
syd 4-6 +4grader

Anonym sa...

Bil-lån är fixat till på Lördag Mickis!!!/vädret ser fint ut för Lördagen /Fef

Anonym sa...

Shit, vi blir 5 pers....läge att lotta plats eller??

Vore trist att ligga 5 flytringar som dammsuger vassen ....kanske läge att ladda ett spö me tyngre lina & ligga ute på pallkanten & leta blänkare i stället??

Hörde ditt message MtP: funkar kalas...8.10 doppar jag 1:a fenan....8.13 fotograferar jag din 1:a öring på ca 4,3 kg (tyvärr besa men ändå).

// Saida (genom D.E.)

Anonym sa...

Va redan 5 stycken..då passar jag denna gång...