lördag, december 15, 2007

Kallt och dåligt

Jag och D.E. hade fått med oss Jocke Scott ut på en stunds fiske vid djurgården i dag. Det visade sig dock att han hade en dålig inverkan på fisket för vid dom tre tidigare tillfällen vi varit där så har vi fått eller haft kontakt med fisk men icke i dag.
Inte en fisk eller någon känning under dom två timmar vi tre fiskade.

Ett par minusgrader, någon form av dis och någon sekundmeter vind var inte alls behagligt väder att köra flugfiske från flytring i.
Jag frös praktiskt taget om fingrarna från första till sista kast och då var det inte så kul att pilla bort isen från spöringarna eller hålla på och knyta på nya flugor så det blev inte så många flugbyten.

Däremot frös jag ingenting om fötterna som brukar vara ett problemområde men så hade jag ju införskaffat ett par nya heta sockor för 150 bucka.
Smakar det så kostar det.

Nu blir det nog inget mer fiske innan jul men i mellandagarna lär man vara ute och dänga igen om det inte är 20 minus och snöstorm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker Jock Scott får gå under sitt nya alias när han fiskar med oss: Jinx Scott.

Jag menar bara.....vi hade inte ens en kontakt....det känns som han drar ner oss i "bom-tur-träsket" Micklos.....han får helt enkelt stanna hemma nästa gång...(t.ex. den där lördagen vi pratade om och nästan lovade att vi aaaabsolut inte skulle fiska *fniss*)

// D.E.