tisdag, december 11, 2007

Alla får öring utom jag

Fick ett mail från en polare som vi kan kalla "Dala".
Han hade varit ute på lite öringfiske från land på ett av hans hetaste ställen och lyckats få på denna fina firre som vägde dryga tre kilo.
Inte undra på att han ville ta med den hem och visa upp för grabben sin.

-Titta här min son, när du blir stor ska jag lära dig allt jag kan inom fiske.
-Ja, ja det går noga ganska fort.



Har ni f.ö. tänkt på vad mycket större fisken ser ut och känns när man har den i sina händer mot när man sen tittar på ett foto utav samma fisk.
Jag skulle t.e.x. aldrig ha gissat att fisken på bilden ovan vägde dryga tre kilo och skulle heller inte tro att det är samma fisk som på bilden härunder, men det är det, som jag däremot mycket väl skulle kunna gissa att den vägde tre kilo.
Det är skumt det där med fotografering från olika håll och i olika positioner.

Hur som helst verkar det ju vara skitlätt att få öring just nu eftersom alla får det.....utom jag.
Jag fick i.v.f. ett erbjudande om att följa med nästa gång han skulle testa samma hela ställe och ni kan ge er på att jag inte kommer att tacka nej.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att bilden på Dala är väldigt lik den som du hade med på förra årets Öring bilder...hm....har han verkligen varit ute i år...../TT

M.t.P. sa...

Det är frågan som förmodligen aldrig blir besvarad.

I dagens samhälle med alla redigeringsprogram så kan man tyvärr aldrig var säker på att en bild på en fisk är sann.

Anonym sa...

Håller med om att det ser ut att vara 2 olika fiskar....och det är det förmodligen också...Henka vill bara vara lite extra ödmjuk & säger därför att det är samma fisk...vi vet ju att han är grym och sannolikt är dessa 2 bara en promille av hans fångst den dagen....

BTW....vill i och med detta föriktiga smörande oxå anmäla intresse om att hänga med till den där hemliga hot-spotten...

..D.E.