lördag, december 01, 2007

Ny taktik

Jag har hunnit med allt jag skulle fixa innan i morgon så nu kan jag med gott samvete bege mig ut i regn och rusk och jaga silver.
Jag har förhoppningsvis hela vadare denna gång och jag har bytt lina mot förra gången vi var på samma ställe och fiskade.
Hoppas att denna ändring i upplägget skall ge ett bättre resultat än sist.

Det enda som känns lite jobbigt och som jag upptäckte precis är att jag inte hade något tafsspetsmatrial som duger till detta fiske. På alla tre rullarna med lagom tjocklek så var det bara en halvmeter kvar.
Va fan är oddsen för det?
Men känner jag mina fiskekamrater väl så finns det nog både en och två rullar extra i deras packning annars får jag köra med 0,16.
Det blir en duktig utmaning när man drar på en 5 kilos silverblank havsöring.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett mycket bra drag att byta lina.... tur att min tafsspets höll trots hopp & rusningar :)

// D.E.