tisdag, november 06, 2007

Gratis däckbyte

I går så tänkte jag att det kanske var dax att byta till vinterdäck eftersom det inte var så kul att ta upp båten med sommardäck när det var fem centimeter snö på rampen.
Hur som helst så hade jag sett att dom öppnat en ny bilmekfirma i närheten av där jag bor och dom tog bara 150:- för att byta däck.
Värt varenda krona tänkte jag och åkte dit.

Inga problem sa dom och in med bilen, under med domkraften, upp med bilen, av med däcken, på med vinterdäcken och ner med bilen.
En sida klar, nästa sida.

Det här går ju skitfort hann jag tänka innan jag hör vad jag tror är svordommar på ett för mig obergripligt språk.
Det visar sig att när däckbytarkillen sätter i adaptern för låsbulten på däck nummer tre och sätter dit sin tryckluftsmojäng för att skruva loss bulten så går adaptern sönder.

Efter lite dividerande så sticker en av killarn iväg till volvo för att fixa en ny och det borde inte ta mer än 10 minuter att åka fram och tillbaka.Men på volvo ville dom inte bara lämna ifrån sig en sån så han får efter en hel del tjafs och en hjullåskod, som jag som tur var hade i handskfacket, låna en av dom samtidigt som han beställer en ny till mig.
Det tog ca 35 minuter innan han var tillbaka från volvo men då gick det jävligt fort att byta dom två resterande däcken.
Eftersom jag hade fått vänta så länge så bjöd dom på däckbytet, skulle vilja se den märkesverkstad som skulle göra det, dom hade förmodligen tagit mer betalt för att det tog för lång tid.

Hoppas bara att den nya låsbultsadaptern också blir gratis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

F-n jag é lurad.....min däcksnubbe tar 650:- / byte....iofs med förvaring men ändå....gratis är gott....

/ D.E.

Anonym sa...

Attans latmaskar.
En annan byter däcken på 2 bilar själv.
Men har man pengar som gräs så spelar det väl ingen roll.
Nya fiskeprylar var och varannan vecka.
Ja e inte avundsjuk som Tony Richardsson skulle sagt.

Skål grabbar.

//Mr W

AspLövet sa...

Jag fattar inte att dom ville ha betalt från början. Såg dom inte att det var Kungen som kom in?