torsdag, november 08, 2007

Cityöringar

Det ser ut som att jag skiter i gäddfisket i skärgården i helgen och istället drar in till huvudstaden för ett par timmars flugfiske från flytringen bredvid strandvägens helgflanörer.

Det är ju faktiskt ett av sveriges absolut bästa öringvatten vi har därinne bland djurgårdfärjor och regalskepp, även om jag endast lyckats med att få en brun pluttöring dom gånger jag vart där.
Men jag har ju varit med och sett när andra har drillat fina blanka silvertorpeder som jag sen avundsjukt fått fotografera. Jag förstår inte hur det kommer sig att jag som är världens bästa fiskare inte lyckats bättre på detta ställe än vad jag gjort men det skall det bli ändring på på lördag.
I väntan på nya fina bilder på mig med storöringar så får ni här några gamla bilder på cityöringar.
Håll till godo.


Jocke Scott med en fin "blanking"

D.E. tar som vanligt dom största..........

..........medans jag bara får "makaronerna"

Inga kommentarer: