måndag, november 05, 2007

Dålig säsongsavslutning

Jag hade tänkt att ägna all resterande fisketid detta år till havsöringsfiske från flytring. Så därför vinterservade jag båt och motor och parkerade in båten i sitt vinterförvaringsskjul i helgen.Men nu när jag börjar fundera så känner jag mig inte riktigt nöjd med min säsongsavslutning av gäddfisket som inte alls var bra.
Tre smågäddor på två fiskepass, som förvisso bara var ett par timmar var, är inte direkt den avslutning man vill ha på ett år där jag för första och andra gången har fått gädda över tio kilo.

Tror nog att jag får lov att öppna upp skjulet och putta i båten igen för en ordentlig avslutning nu på lördag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Även en dålig avslutning på slempellesäsongen är en bra avslutning.

Skit i det där smutsfisket nu & börja fokusera på SILVER (hmmm kanske lite tidigt....mest besor nu antar jag iofs :-) )

Har Henka & hans polare börjat jaga silver utomskärs ännu?? -Vore kul med rapport....

Jag har språkat lite med ett par Puritaner om en morgontur till Djurgården nu i helgen....typ 7-10-fiske....låter det intressant??

...D.E.

M.t.P. sa...

D.E.:Det låter helt klart intressant men jag får lov att återkomma med besked.
Måste förmodligen ut till landet under helgen.

Anonym sa...

Hmmm vaddå måste (?) till landet?
-Helgen har väl 2 dagar.. Jocke Skott kommer förmodligen med... mer intressant då??

/ D.E.