lördag, november 10, 2007

Fiskesurr.

Har precis tackat för en trevlig kväll med en god vän och hans familj.
Det enda tråkiga i sammanhanget var att denna kille är ganska ointresserad av fiske och därför fiskar han extremt sällan och ängnar mer sin tid åt sånt här.
Därför har man lite svårt att föra ett vettigt samtal eftersom man hela tiden vill hitta ett sätt att komma in på att prata fiske trots att man vet att dom är ganska ointresserade av detta.
Som tur är så är dom ju väldig snälla och frågar hur fisket har varit, om man fått något, om det inte är kallt i flytringen o.s.v. och då kan man ju inte låta bli att mala på om hur, när, var och varför man får eller inte får fisk och inte blir det bättre av att man har fått i sig en eller annan pilsner.

Stackars vänner.
Man kan bara hoppas att dom inte tröttnar på att höra mitt fiskesnack och fortsätter att tacka ja till middagsinbjudningar annars blir nog H.S.B. ganska trött eftersom det bara blir hon som får stå ut men allt mitt fiskesnack.

I vilket fall så blev det lite suddigt efter alltför många pilsner och jag tror att dom såg ut ungefär såhär i mina ögon.

3 kommentarer:

AspLövet sa...

Jag har aldrig sett bättre ut på kort. Fast du kunde ha redigerat bort texten på min tröja också. Den är ju så långt från sanningen man kan komma. Det vore inte detsamma att träffa dig utan att få snacka lite fiske. Intresse eller inte spelar ingen roll i ditt sällskap.

Tack för en trevlig kväll.

M.t.P. sa...

Jag tyckte att tröjtexten var som gjord för dig ;>.

Anonym sa...

Hmm det där med suddigheten är inte kopplat till öl-intaget!
Det är ett välkänt tecken som kommer vid kraftig fiskeabstinens....
Det var helt enkelt alltför länge sedan du fick fiska.

Andra kända biverkningar (som inte heller får förväxlas med stort ölintag:
Kraftig yrsel (Sluddrande tal.
Projektilartade uppstötningar (Mest vanligt i de yngre åldrarna)
Kraftiga minnesluckor.
Vinglig gång.
Kraftigt överdrivet självförtroende (män)
Man blir extra gråtmild (mest vanligt bland kvinnor i grupp)
Huvudvärk

Det sistnämnda brukar komma en dag efter något av ovan symptom infunnit sig....

Så alla om någon gån misstagit er fiskeabstinens för en stadig fylla....UT OCH FISKA MER...!!

...D.E.