måndag, november 12, 2007

Fiskegalan

Just nu är det fotbollsgalan på tv och den känns lika stel och ointressant som vanligt.
Några stackars tv-personligheter samt prisutdelare som försöker vara roliga genom att dra ett skämt som någon manusförfattare knåpat ihop för länge sen.
Och sen kommer säkert någon kaxig Malmö påg och skall köra ett tacktal på bräkig skånska som ingen jävel förstår.

Nej tacka vet jag om det fanns en fiskegala där man delade ut lite heta fiskeprylar till den som vinner varje gren.
Fast det klar vad skulle jag med så mycket prylar till, jag skulle nog få lov att skänka en hel del till bättre behövande fiskare eftersom vinnarlistan skulle se ut något så här.

Årets Gäddfiskare: M.t.P.
Årets Öringkung: M.t.P.
Årets Harrproffs: M.t.P.
Årets Flugbindare: M.t.P.
Årets Fiskeguide: M.t.P.
Årets Bouleträff: M.t.P.

Jag skulle kunna fortsätta att rabbla upp alla 20 kategorier men det skulle ju vara samma vinnare på alla så det spelar ju ingen roll. Jag skall bara nämna ytterligare en som kanske är den viktigaste.

Årets Självförtroende: M.t.P.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På tok för få Bajare som nominerats om du frågar mig!

D.E.

AspLövet sa...

Blev du även årets "Slamkrypare" ?