måndag, oktober 15, 2007

Stora Vs Många

Jag har tappat intresset för att fånga så många fiskar,farmförallt gäddor, som möjligt och vill istället inrikta mig på att stora. Jag kan hellre stå och nöta ett par timmar på ställen där jag vet att det går stor fisk, även om jag inte får någon stor varje gång, istället för att åka runt och fiska av alla ställen som jag fått smågäddor på tidigare. Sen kan det ju komma sig att man även får ett par mindre gäddor på köpet.
Det tråkiga är att jag har nästan inga likasinnade fiskepolare utan dom flesta vill ha "ryck i grejorna" så ofta som möjligt.
Jag kan förstå att om man inte fiskar så ofta så spelar storleken ingen roll bara man får fisk men om man har som jag och fått ett par hundra eller kanske t.o.m. tusen gäddor under 5 kilo så behöver man lite större fisk för att få själva kicken av fångsten.

Jag hade hoppats på att dom två som var med i går var av rätta virket och ville jaga stora gäddor men efter lite motgångar och uteblivna hugg så började även dom gnälla om att vi skulle åka tillbaka dit där det tdigare högg ett par kilofiskar.

Men hellre fiske i sällskap efter många gäddor än fiska själv efter stora.

Inga kommentarer: