söndag, oktober 14, 2007

Överkörd av Viking line

I dag fick man så man teg, efter att ha levt på moln i någon vecka och njutit av segerns sötma från förra helgen.

Var ute med två killar som brukar fiska gädda lite då och då. Dom kör varken jerkbait eller jigg utan vanliga vobbler, skeddrag eller spinnare och jag kände mig ganska säker på att få dominera även denna dag som den grymma fiskare jag är, med tidigare helgers resultat i bagaget och en ny Norpan i fiskeväskan.
Men det skulle man få äta upp.

Började i.o.f.s. ganska bra med tre smågäddor på Norpan och ghosttail innan eländet tog vid.
Det vart allmänt ganska långt mellan huggen och dom få vi fick missade vi plus att vi hade en hel del följen.
Efter ett par timmars fiske hade jag och Anders 3 var och "Kroken i handen mannen" hade fått 1.

Då böt K.i.h.m till en zaltvobbler målad som en viking line med fönster och allt och Anders böt också till en Zalt och sen började det en huggsexa där grabbarna fiskade skjortan av mig. Anders tog 4 snabba och K.i.h.m. dominerade med sin Viking line och tog 5 utan att jag fick någon.
Han tog även dagens största på 4,5 kg.
Jag lyckades till slut få en tröst gädda vid dagens sista stopp.

Resultat på ca 8 timmar:
Anders 7 på Meppsspinnare och Zalt
K.i.h.m 6 på Zalt
Jag 4 på Norpan, Ghosttail och Buster

Med andra ord var det inte jerk som var det hetaste i dag men det är, för att citera Per Elofsson, bara att bryta ihop och komma igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var juh inte fel på jerken, bara fel färg! Vi får väl lacka en norpan i Viking Line färg till dig! Du kan tom få med lite "fönster"?!?! ;)

M.t.P. sa...

Stizo: Det betvivlar jag inte alls att ni kan men någon form av "fiskeheder" har man väl.
Jag fiskar inte med vad som helst bara för att få fisk.