onsdag, oktober 17, 2007

Fiskemaskot

Jag har ju tidigare sagt att jag och Pexx, som för övrigt har lagt upp en film på Norpan in action som ni kan se här, inte är menade att fiska tillsammans eftersom det aldrig brukar gå något bra.

En som jag däremot gärna kallar för min egna lilla fiskemaskot är J.W.D.E. Han brukar inte fiska gädda så ofta utan håller sig mest till flugfiske efter andra arter, men ett par gånger om året brukar det bli för honom. Vid hans tre senaste gäddfisketillfällen har jag befunnit mig i samma båt som han och jag har vid två av dessa tillfällen tagit 10+ gäddor.
Snacka om turmaskot.

Jag tror i.o.f.s. att jag även kan vara hans turmaskot när det gäller öringfiske, både i havet och i älven. Han har tagit ett gäng med stora öringar (runt 4 kg) dom senaste åren och jag har haft det tvivelaktiga nöjet att vara med vid dom flesta av dessa tillfällen.

Öringen på bilden tog han i Kaitum för ett par år sen och jag var förvisso inte precis bredvid honom vid det tillfället men jag stod en kilometer nedströms och hörde glädjetjutet.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer nog inte få allt för många läsare som länkat sig vidare från Norpan.
De har nämligen blandat ihop bokstäverna i adressen till bloggen ....

//Sis

M.t.P. sa...

Sis: Det verkar inte spela någon roll att dom har skrivit fel adress, man kommer fram ändå om man klickar på länken.

Anonym sa...

Sorry men söndagen ägnas åt slempellejakt med flugspö på annan ort (Dalarö).

Du får engagera någon annan som maskot....kanske Super TT... jag tror stenhårt på Pierre som vinnare... en outsider ja visst men vilka mothugg....!!

// D.E.