fredag, oktober 19, 2007

Fredag igen.....

Veckorna rusar fram nu för tiden och man hinner knappt med att kolla in dom senaste fiskerapporterna från alla väluppdaterade hemsidor eller bloggar.

När jag gick till jobbet nu på morgonen så blåste det riktigt kallt och regnade en hel del.
Det kändes som ett riktigt öringväder är på ingång.
Synd bara att höstöringarna kan vara lite svårfångade även för en sån grym fiskare som mig.
Förstår hur svårt det måste vara för alla er andra.

Nästa helg går ju Gålö öring Cup men den skall jag tyvärr inte vara med på utan kommer ju att ha en liten gäddtävling igen.
Hur fan kan man hålla på och fiska gädda när skärgårdens silvertorpeder är på hugget?

Kanske kan ta en sväng förbi några "hot spots" för öring under gäddtävlingen, det kan ju vara värt dom 100:- man kanske förlorar då.. Hoppas bara jag kan övertala dom andra i min båt att göra det, eller va fan, jag är ju kapten så jag bestämmer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade jag vart i din båt hade jag gladeligen betalat för alla i båten för att fokusera på Silver i stället för Slempelle....

Men som jag berättade igår kommer jag lägga söndagens fiske i Tjuran....efter slempelle...motsägesefullt...ja kanske men i alla fall flugfiske ;-)

// D.E.