torsdag, september 13, 2007

Ej kompatibla

Ibland undrar man om det är någon form av oskriven lag som gör att vissa fiskare inte lyckas när dom fiskar tillsammans.
Jag och Pexx har varit ute på gädd/gösfiske tillsammans ungefär tio gånger och vi har aldrig haft bra fiske.
Varför?
Vi lyckas ju ganska bra på varsit håll och tillsammans med andra fiskare men inte ihop.
Vad ska man göra?
Sluta fiska ihop eller bara nöta på och hoppas att spärren släpper tillslut.

Jag har haft liknande situation med Jocke Scott när det gäller havsöringsfiske.
Han och jag kunde inte få öring ihop men på egen hand eller tillsammans med andra lyckades man lura upp en silvertorped då och då.
Vi har nu äntligen efter många försök och lång tid lyckats bryta den trenden och får faktiskt öring när vi fiskar tillsammans.
Inte alltid men oftast och ibland till och med flera stycken.

oooooo och snart börjar öringsäsongen.

3 kommentarer:

AspLövet sa...

Var ute och metade lite i somras. Fick en liyen rackare. Det är jag till vänster.

http://cache.gawker.com/assets/images/9/2007/09/verybigfish.jpg

M.t.P. sa...

Fick tyvärr inte fram något på din länk.
Tror nog att du skulle behöva följa med på lite riktigt fiske snart och inte bara mete med miniknatarna.
Du, jag och Pexx kanske skulle ta en tur i oktober.

Anonym sa...

Jag ser bilden. Skitfisk.

http://cache.gawker.com/assets/

images/9/2007/09/verybigfish.jpg