söndag, september 16, 2007

Doppresent

Jag var på ett dop i går för min polares dotter och det genomfördes utan större missöden i en kyrka på en höjd i en stad någonstans i Sverige.
Efter själva dopet så bar det av till min polares svärföräldrar som bodde i ett hus vid en väg inte långt från en annan väg som går tvärs igenom hela Sverige.
Vi skulle avnjuta lite lättare mat och dryck samt kaffe & tårta i deras trädgård vilket dom inte meddelat några av alla tunn- och finklädda gäster trots att det bara var 12 grader, snålblåst och då och då lite vattendroppar som föll från himmelen.
Kanske inte riktigt genomtänkt men det funkade och efter ett par timmar i ett badkar med varmvatten så återfick man värmen.

I vilket fall som helst så fick barnet en hel del presenter som sig bör men den, i mina ögon, bästa presenten fick min polare av sin bror och tillika fadder åt barnet i fråga.
Varför han nu skulle ha någon present över huvud taget kan man ju undra.
Han fick ett riktigt läckert Jerkabait som hans bror själv hade gjort och som det förmodligen kommer fångas en hel del gäddor med.

Nu kan man ju bara undra varför inte jag fick några Jerkbaits av den blivande fiskarens faddrar.

1 kommentar:

AspLövet sa...

Kan det bero på att vi suger?