måndag, september 17, 2007

Bättre än kaffe

Jag brukar alltid börja min dag med en eller två koppar kaffe för att vakna till ordentligt.Det spelar ingen roll om det är vardag eller helg, fisketur eller arbetsdag, det brukar vara vad jag behöver för att komma igång.
Men i morse så testade jag något som fick mig att praktiskt taget bli klarvaken från halvslummrande på ett par sekunder.
Jag var hos tandläkaren och lagade två hål, fan jag som nästan aldrig har hål, utan bedövning.
När borren nådde ner till någon känslig nerv, eller vad det nu är i tänder, i det första hålet trodde jag att kulorna skulle hoppa upp ur munnen.
Satan i gatan vad klarvaken jag blev och det var bara början.
15 minuter senare, en doft av bränd tand som spred sig i min mun, två lagade hål och 1200:- fattigare gick jag därifrån.
Ingen rolig måndagsmorgon men jävlar vad pigg jag var.

Inga kommentarer: