tisdag, augusti 28, 2007

Svårlockade gäddfiskare

Jag har, om jag får säga det själv, ganska många polare som är intresserade av fiske i större eller mindre utsträckning men det är jävligt svårt att hitta några gemensamma tillfällen för allihopa att fiska tillsammans.
Själv är jag och fler med mig, som ni säkert fattar, väldigt intresserade av denna fantastiska "sport" och utövar den så ofta vi kan men jag har också kompisar som bara brukar vara med och fiska vid enstaka, speciella tillfällen.
Dom brukar framförallt vara med när det ordnas någon typ av fiskehelg med god mat, pilsner, poker och skitsnack utöver fisket.

Vi håller som bäst på att styra upp någon form av höstträff där så många som möjligt skall kunna vara med.
Vi hade tänkt oss ett regnbågsfiske med övernattning i stuga med mycket "mys" på kvällen.
Det hade passat såväl flugfiskare som spinnfiskare och ingen hade behövt styra upp något speciellt som båtar, boende, städning o.s.v. Men det var ett väldigt svalt intresse för den ideén så nu verkar det som om det blir gäddfiske på mitt land istället.
Vad är det med dessa grabbar som bara vill nöta på med ett fiskesätt och en art.
Jag säger bara: Våga prova någon ny fiskemetod och några nya arter!!

Men vänta nu, då måste ju jag vara ansvarig för träffen igen :(

Inga kommentarer: