torsdag, augusti 30, 2007

Lite flyt

I dag är det total kaos i pendeltågstrafiken och det fick jag ta del av när jag skulle ta mig till jobbet.
Det var minst en timme innan nästa tåg skulle komma och inte de vanliga två minuterna det brukar vara när jag kliver upp på perongen så jag vände direkt och gick till taxistationen.
Men det var ju inte bara jag som ville ha tag i en taxi så det samlades snabbt en hel hög med folk som högg så fort det kom en taxibil och otroligt nog så stannade en bil precis framför mig så det var bara att kliva in.
Det var ju fler en jag som skulle till Solna/Sundbyberg så det vart snabbt fullt i bilen men vad gjorde det.
Det sköna i det hela var att en av personerna skulle fixa med betalningen och skicka kvittot till SL så allt jag behövde göra var att luta mig tillbaka och åka med.
Kom inte ens senare än vanligt till jobbet.

Tänk om fiskarna var lika huggvilliga som folk är efter taxibilar när pendeltåget står still.

Inga kommentarer: