tisdag, juni 26, 2007

Tid och möjlighet

Nu sitter man här igen och slösurfar bland allehanda fiskesidor igen. Blivande fiskaren sover väl en halvtimme till så lite godsaker skall man väl hitta. Det är storfångster hit och storfångster dit, gäddfiske här och hällefludrafiske där, solsken någonstans och regn och blåst någon annanstans.
Själv får man bara ett jävulskt fiskesug och blir grymt avundsjuk på alla som har tid och möjlighet att vara ute och fiska var och varannan dag.
Varför var inte jag ute och fiskade mycket mer förut när man hade tid i stort sett varje kväll, nej då skulle man t.e.x. sitta inne och slökolla på någonting på Tv´n.
Nu skulle jag prioritera fiske före i stort sett allt, förutom familjen och en Bajenmatch, om jag bara hade tid och möjlighet.

Sen så kan man ju undra hur mycket tid man måste ha för att hinna fiska, man kan ju t.e.x. ta ett metspö,en maskburk och en kall pilsner och bege sig ner till närmaste vattendrag och sitta där och titta på ett guppande flöte i en timme så kanske den värsta fiskeivern försvinner.
Fast det är inte riktigt min grej , jag brukar behöva ett par timmar för att fiska av mig.

Jävlar nu vaknar den blivande fiskaren så nu har jag inte tid eller möjlighet att sitta här och svammla mer för tillfället

Inga kommentarer: