tisdag, juni 26, 2007

Otränad

Det är en jävla tur att man inte behöver vara allt för vältränad för att vara bra på fiske.
Har precis avslutat ett cykelpass på 2 timmar och 10 minuter som jag fick äran att följa med tre polare på och jag är grymt trött.
Man inser hur jävla dålig kondis och benstyrka man har när grabbarna med lätthet cyklar ifrån en och nu snackar vi inte om några elitcyklister men vi kan väl kalla dom för elitmotionärer.

Visst kan man vara i behov av en relativt bra kondis och en och annan stark muskel även i fiske.
Om man t.e.x. skall vandra långt till någon avlägsen fjällsjö eller måste följa efter en rusande lax nerför någon älv kan kondis vara bra att ha och om man skall bända upp stora hälleflundror i Norge eller drilla en storgädda i skärgården kan en och annan arm och ryggmuskel vara bra att ha.
Jag tror nog att jag har både den kondisen och dom musklerna men det skulle ju inte skada med lite mer.

Jag inser ju själv varför man är ganska otränad även om man försöker att motionera lite då och då så slinker det gärna ner både en och två godsaker relativt ofta.
Det kan ju vara allt från bullar ,kakor, glass och godis till feta såser ,flottiga strips och pilsner.

Men va fan det är ju därför jag tränar, för att kunna unna mig dessa saker lite då och då.

Inga kommentarer: