onsdag, juni 27, 2007

Kass hållbarhet

Som jag skrev tidigare så lämnade jag in min rulle på service. Det är en Ambassadeur 5601 JB, som skall vara specialgjord för att tåla Jerkbait fiskets hårda tag och tunga beten.
Nu är rullen färdig och dom behövde byta en hel del detaljer som inte går på någon garanti, alltså blir jag tvungen att betala en del för servicen. Do hävdar att det är förslitningsskador uppkommet av användande. Jag skulle inte ha brytt mig speciellt mycket om det var så att jag hade använt rullen dagligen i flera år utan att serva den men nu är det så att jag har bara haft den i ett år och fiskat normalt mycket för en sportfiskare.
Jag trodde att ABU och Ambassadeur stod för svensk kvallite och inte något jävla Kalle Anka skit man kan köpa på närmsta mack.

Borde inte en rulle byggd för fiske i svenskt klimat tåla betydligt mer än så?
Ska man behöva serva rullen för 30% av inköpspriset varje år?

Svaren borde naturligtvis var givna på dessa frågor men är tyvärr inte det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara kommentera att man har 10 års garanti från ABU på en Ambassadeurrulle men själva servicen och eventuella slitdetaljer får man nog stå för även om jag kan hålla med om att det borde gå på garanti om det är så att rullen bara är 1 år gammal. Det brukar normalt vara en hårfin skillnad vad som anses vara slitdelar och vad som är reservdelar (dvs som skall innefattas av garanti) Jag skulle nog stå på mig om jag vore som du och trilskas lite med ABU...Borde de inte ta det hela som garanti med tanke på att din rulle "pajat" under garantitiden? Om en dator går sönder under första året så fixas den direkt på garanti oavsett om du använt den 24 timmar om dygnet eller bara 1 timme i veckan.