måndag, juni 25, 2007

Förmodligen vädret

Efter en helg av idel god mat och dryck, mestadels strålande sol och två stycken tvåtimmars fiskepass så är man åter i vardagen.
Vad fan det nu innebär?
Vi skiter i det och går direkt över till fisket.
Dag ett var väl fisket rätt okej och det var förmodligen vädret som gjorde det bra eftersom det denna dag var mulet, blåsigt och regnskurar, kanonväder för fiske med andra ord.
Jag fick 4 gäddor och tappade 3 på drygt två timmar.
Inga stora dock förutom dom 3 jag tappade som såklart var fina fiskar alla tre. ;)

Gårdagens fiske bjöd på allt annat än bra fiske och det var förmodligen vädrets förtjänst eftersom strålande sol och lite vind är rätt kasst väder om man vill ha bra gäddfiske.
Därför testade jag en sak jag har tänkt att prova ett tag.
Jag fiskade i en djupfåra på ca 5 meter mitt i en relativt grund vik där jag har fått ett par smågösar tidigare.
Får ett hugg på första kastet och fisken sitter kvar i ca 20 sekunder innan den lossnar.
Tyvärr fick jag aldrig se vad det var men det kändes såklart grymt stort och lite av gösknyck.
Inget mer hugg efter detta men nu vet jag att det går och vart jag skall fiska nästa gång jag är där.

3 kommentarer:

AspLövet sa...

Idag har jag varit riktigt Fiske-macho! Jag har inhandlat ett metspö på Clas Ohlson för 49 spänn. Hur tufft är det i fiskekretsar tror du och får man vara med er och leka med sån utrustning?

M.t.P. sa...

Det vet du att du får.
När skall du använda det?
Jag hänger gärna på och metar någon gång.
Om du fixar mask så fixar jag ett par kalla pilsner.

AspLövet sa...

Det blir kusinträff ändå i helgen så jag tänkte fiska lite med Miniknatarna.

Har du maskfobi? Om du byter mask mot bira så kan jag ordna hinkvis!