onsdag, juni 20, 2007

Fiskeholic

Jag börjar mer och mer förstå hur det måste vara att vara alkolist. Alkolisten tänker säkert på sprit så fort han vaknar, suktar efter den, längtar till den, saknar den, drömmer om den, behöver den o.s.v.
På precis samma sätt är det för mig när det gäller fiske, jag letar hela tiden efter luckor i schemat för att komma ut på ett fiskepass och lägger ofta annat åt sidan bara för att fiska istället.

När jag går in i en redskapsbutik blir jag förmodligen som alkolisten på systemet, jag bara måste köpa något.
Ofta blir man alldeles snurrig av alla hyllmeter av beten som hänger längs väggarna och suget efter att köpa mer saker finns där hela tiden.
För att inte tala om när man åker förbi något hett fiskevatten utan ett fiskespö i bilen kan ju få en att tappa fattningen och köra i diket.

Som tur är så är det ju ledigt i några dagar nu så jag ska nog få lite tid över för att stilla mitt begär och förmodligen även alkolistens eftersom det lär väl bli en och annan pilsner under helgen.

Trevlig midsommar

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller helt och hållet med Micklos! Suget finns där hele tiden! man få nöja sig med att läsa om andra som fiskar...// Robban