söndag, juni 17, 2007

Skador

Efter en härlig helkväll i går med goda vänner så har man vart lite sliten i dag.
Vi började med att spela Bowling i en och en halv timme och det gick relativt bra för en glad amatör som man är.
Jag ökade hela tiden mina resultat i dom tre serierna vi spelade från 127 via 158 till 161 i den sista men jag skulle gärna ha spelat klart den 4:e serien som vi bara hann med 5 rutor i.
Då låg jag nämligen på 101 poäng.

På detta bowlingpass så ådrog jag mig en sträckning i skinkan och det i samband med att man får en del träningsvärk just i skinkan av bowling har gjort att jag idag har haft jävulskt ont i min vänstra skinka.

Det händer ibland att man kan få träningsvärk eller bli skadad även av fiske.
Jag har t.e.x. flera gånger fått skärsår av sylvassa gäddtänder eller sticksår av krokar.
Det kan även vara så att man får ont i ryggen av en heldags dängande med ett flug eller spinnspö eller ont i handleder av för mycket jerkfiske samt en hel del andra åkommer som brukar kunna dyka upp.

Inga kommentarer: