lördag, juni 16, 2007

På en fest för länge sen

I kväll kommer det att vara en liten tillställning hemma hos oss för ovanlighetens skull.
Det brukar nämligen inte falla sig så att vi har fester hemma så ofta, inte någon annnastans heller för den delen.
Vet inte riktigt varför men det brukar bara bli så att det oftast är någon annan som bjuder in till sin lägenhet eller till sitt hus.
Fast jag hade en härlig grabbkväll/inflyttningsfest/Whisky och cigarrkväll för ca 1 år sen när jag blivit pappa.
På denna kväll hade jag gjort lite olika tävlingar varav en va att man skulle para ihop olika fisknamn med det latinska namnet för respektive fisk.
Det var två personer som imponerade stort med att ha 13 av 15 rätt.



På denna kväll fick jag två speciallackade Buster Jerk av ett gäng polare.
Desa var så grymt läckra att jag knappt vågade fiska med dom.Men eftersom det var Pexx som hade gjort dom och han sa att jag måste fiska med dom så har jag gjort det.



Som ni kan se på bitmärkena på betena nedan så har dom varit grymt bra.Jag har fångat ett helt gäng med gäddor på båda två.
Tittar man noga på bitmärkena ser man att det har kommit gäddor rakt underifrån och huggt mitt på betet och rakt över kroken under buken.


Nu kan jag bara hoppas att dom kommer att fortsätta leverera fisk trots att dom börjar bli lite slitna.

Inga kommentarer: