onsdag, juni 06, 2007

Rekordförsök

Jag har tillsammans med mina teamkamrater i Kobra Kai som mest fångat 48 gäddor på en dag vilket även är det bästa jag någonsin varit med om.
Det var en regnig och blåsig höstdag för 2½ år sen och gäddorna var som galna.
Dom högg på allt som rörde sig verkade det som och dom fanns vid minsta lilla vassrugge.
En fantastisk förmiddag blev till en slitande eftermiddag för att få ihop 50 gäddor men tyvärr satte mörkret stopp för oss den gången.

Men nu i sommar tänkte jag göra ett försök att slå detta rekord.
Vissa sommardagar har jag upplevt ett fantastiskt fiske men då är det framförallt minder gäddor som hugger men är det antal man räknar så spelar storleken ingen roll.
Så därför har jag för avsikt att starta en tidig sommarmorgon med en fiskeväska fylld med jiggar och jerkbaits och en kylväska med mycket vatten att dricka och något att äta sen tänker jag inte ge mig förens jag har passerat 50 gäddor, om jag inte märker att det verkar chanslöst att klara det på en dag.

Man kan ju alltid hoppas att man får lite hjälp av några goda fiskekamrater.

Inga kommentarer: